Programın çalışması : çalıştır butonuna bastığımızda timer1 aktif olup interval değerince textbox1 in değerini değiştiriyor.Bu değer rastgele metoduna bağlı olarak dizi değişkenimizden rastgele bir değeri seçmesiyle oluşuyor.Interval değeri tamamlandığında timer1 pasif duruma geçip timer 2 yi aktif ediyor sırasıyla diğer timerlar aynı şekilde tetikleniyor.En sonunda bütün textbox değerleri label1 e aktalıp üretilen şifremiz tamamlanmış oluyor.
Programın çalışma mantığı genel hatlarıyla böyle.Geliştirilmeye müsait.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
namespace Sifreleme
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
#region String Dizi
public string [] Dizi = {
"0",
"1",
"2",
"3",
"4",
"5",
"6",
"7",
"8",
"9",
"A",
"B",
"C",
"D",
"E",
"F",
"G",
"H",
"I",
"J",
"K",
"L",
"M",
"N",
"O",
"P",
"R",
"S",
"T",
"U",
"I",
"W",
"Q",
"Y",
"Z",
"a",
"b",
"c",
"d",
"e",
"f",
"g",
"h",
"i",
"j",
"k",
"l",
"m",
"n",
"o",
"u",
"p",
"r",
"s",
"t",
"u",
"w",
"q",
"y",
"z",
"!",
"'",
"^^",
"+",
"%",
"&",
"/",
"(",
")",
"="
};
#endregion
public int Sayac=0;
public int max = 50;
public int Sayici = 0;
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
button2.Enabled = false;
button3.Enabled = false;
label3.Text = "";
label2.Text = "";
label2.Visible = false;
label1.Visible = false;
textBox1.Enabled = false;
textBox2.Enabled = false;
textBox3.Enabled = false;
textBox4.Enabled = false;
textBox5.Enabled = false;
textBox6.Enabled = false;
textBox7.Enabled = false;
textBox8.Enabled = false;
textBox9.Enabled = false;
textBox10.Enabled = false;
button2.Focus();
}
public int Rastgele ()
{
Random Rnd = new Random ();
return Rnd.Next(0,Dizi.Length);
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
button3.Enabled = true;
timer11.Enabled = true;
button2.Enabled = false;
textBox1.Enabled = true;
textBox2.Enabled = true;
textBox3.Enabled = true;
textBox4.Enabled = true;
textBox5.Enabled = true;
textBox6.Enabled = true;
textBox7.Enabled = true;
textBox8.Enabled = true;
textBox9.Enabled = true;
textBox10.Enabled = true;
timer1.Enabled = true;
button1.Enabled = false;
}
private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox1.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac==max )
{
timer1.Enabled = false;
timer2.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox2.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 1)
{
timer2.Enabled = false;
timer3.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer3_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox3.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max +2 )
{
timer3.Enabled = false;
timer4.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer4_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox4.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 3)
{
timer4.Enabled = false;
timer5.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer5_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox5.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 4)
{
timer5.Enabled = false;
timer6.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer6_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox6.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 5)
{
timer6.Enabled = false;
timer7.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer7_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox7.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 6)
{
timer7.Enabled = false;
timer8.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer8_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox8.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 7)
{
timer8.Enabled = false;
timer9.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer9_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox9.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 4)
{
timer9.Enabled = false;
timer10.Enabled = true;
Sayac = 0;
}
}
private void timer10_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayac++;
textBox10.Text = Dizi[Rastgele()];
if (Sayac == max + 4)
{
timer10.Enabled = false;
button3.Enabled = false;
Sayac = 0;
timer11.Enabled = false;
label1.Visible = true;
label1.Text = "ŞİFRENİZ : ";
label2.Visible = true;
label2.Text = textBox1.Text + textBox2.Text + textBox3.Text + textBox4.Text + textBox5.Text + textBox6.Text + textBox7.Text + textBox8.Text + textBox9.Text + textBox10.Text;
button2.Enabled = true;
}
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
Clipboard.Clear();
Sayici = 0;
Sayac = 0;
label1.Text = "";
label2.Text = "";
label3.Text = "";
button1.Enabled = true;
textBox1.Text = "";
textBox2.Text = "";
textBox3.Text = "";
textBox4.Text = "";
textBox5.Text = "";
textBox6.Text = "";
textBox7.Text = "";
textBox8.Text = "";
textBox9.Text = "";
textBox10.Text = "";
}
private void label2_Click(object sender, EventArgs e)
{
Clipboard.SetText(label2.Text);
MessageBox.Show("Şifreniz Kopyalandı.");
}
private void timer11_Tick(object sender, EventArgs e)
{
Sayici++;
label3.Text = Sayici.ToString();
}
private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer1.Enabled = false;
timer2.Enabled = false;
timer3.Enabled = false;
timer4.Enabled = false;
timer5.Enabled = false;
timer6.Enabled = false;
timer7.Enabled = false;
timer8.Enabled = false;
timer9.Enabled = false;
timer10.Enabled = false;
timer11.Enabled = false;
button1.Enabled = true;
button2.Enabled = true;
}
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder